Richard Kooy
Richard Kooy mei 20, 2025

AI resultaten in de zoekmachine van Google

AI resultaten in Google

Het zal je niet ontgaan zijn! Google is begonnen met het uitrollen van AI-overzichten voor gebruikers in Nederland.

Dit betekent AI resultaten helemaal bovenaan in Google (zie afbeelding)

Wat zien we tot nu toe?

  • Vooral resultaat op vraag gerelateerde / informatieve zoekopdrachten
  • Doorlinks binnen de AI resultaten naar websites die het juiste antwoord geven op de zoekopdracht
  • Websites die al hoog scoren voor een zoekopdracht vooral aanwezig in het AI resultaat

Wat betekent dit voor jouw online marketing strategie?

Uiteraard moet je ervoor zorgen dat je website betrokken wordt in het AI resultaat.

Hoe krijg ik mijn website in de AI resultaten?

Een veel gehoorde term is E-E-A-T toepassen binnen je website.

Klinkt duur maar concreet is dit o.a. het juiste antwoord geven op de vraag die bezoekers stellen. Je bent dan dus een betrouwbare bron of expert!

Om onderscheidend te zijn kun je FAQ’s toepassen, video’s maken en je huidige content blijven optimaliseren.

Een extra optie is gestructureerde data toepassen waar mogelijk. Dit is een verrijking van de code van je website waarmee je bepaalde structuren extra doorgeeft aan Google.

Tot slot is het belangrijk om de basis van je website goed op orde te hebben. Dit betekent een snelle en gebruiksvriendelijke website!

Benieuwd naar jouw huidige status binnen de nieuwe AI overviews? Contact ons voor praktische voorbeelden!

Gerelateerde blogs

Illustratie van robots.txt in WordPress met instellingen en crawlregels voor zoekmachines

Zo stel je je robots.txt in WordPress goed in (incl. voorbeelden)

Hoe krijg ik weer grip en inzicht op mijn marketingresultaten?

Klantcase Van Vliet Bedrijfswagens: meer leads via de eigen kanalen

Klaar om online te groeien?

Neem contact op met onze specialisten!